"هیپی ها" بخش قابل ملاحظه ای از"فرهنگ متقابل" ( زیرزمینی ) را تشکیل می دادند. این گروه که در ابتدا در حومه " اشبری سان فرانسیسکو" ساکن بودند در سال 1966-1967 زیر ذره بین های بین المللی قرار گرفتند .
استفاده از روان گردانها، موی بلند، جمع های قبیله مانند، شعاربرای صلح، تمجید ازدنیای عشق و آزادی، پرورش گل، موسیقی سبک اسید و راک و ... از جمله فعالیتهای این گروه بود که مورد توجه رسانه ها قرارگرفت.
آنها سبکی از سیاست فرهنگی را عرضه کردند . خود جامعه و ارزشها قسمت بزرگ جامعه را نپذیرفتند ، اما تضادهای درونی واضح داشتند . آنها عموما ریشه در خانواده های آسوده طبقه متوسط داشتند اما کالا محوری و اقتصاد محوری جوامع غربی در دهه 1960 آنها را به حاشیه راند . آنها ضد تکنولوژی بوده اما معمولا از سیستمهای صوتی پیشرفته برخوردار بودند و علاقه آنها به آزادی با برخی از اعمال آنها به خصوص با جنسیت گرایی آنها و نظرات جنسی شان در تضاد بود .
از نظر موسیقایی فرهنگ متقابل به ژانرهایی از موسیقی پیشرفته روانگردان راک متصل بود .جوانان تندروی فرهنگ متقابل وعمدتا شامل دانش آموزان و دانشجویان می شدند قسمتی از جنبش حقوقی مدنی غرب بودند که از آهنگهای فولکور و ترانه های روحانی سیاهان به صورت سیاسی استفاده می بردند و حامی جمعیت خلع سلاح هسته ای در انگلیس بودند که این جمعیت جدا از موسیقی جز سنتی که در راهپیمایی های دهه 90 اجرا می شد از منابع مشابه حمایت اجتماعی بهره می بردند.
تمام این سبکهای موسیقی موضوع طبقه بندی و تولید تجاری قرار گرفتند و با اطمینان به صورت کالاهای تجاری پرطرفدار در اواسط دهه 1960 میلادی درآمدند .
فرهنگ متقابل تا دهه 1980 و شاید کمی بعد از آن دوام آورد ، عده ای بر این باورند که این موسیقی ارزشهای خود را فشرده و در اجراهای خصوصی نسلbaby boomers به مخاطبان خود عرضه کرد.
نظر شما